Povratak

King Tiger – Kralj među tenkovima!

Bio je najbolji tenkovski as II. svjetskog rata. Potvrđeno je da je uništio 162 protivnička oklopna vozila. Njegovo ime je Kurt Knispel. Nakon što je prošao tenkovsku obuku, u kolovozu 1941. prvi je puta sudjelovao u borbama. Topnik je postao za vrijeme Operacije Barbarossa. U siječnju 1942. opet je povučen na obuku. Ovaj puta za novi tenk Tiger 2 ili punim imenom Panzer VI Tiger Ausf. B koji je u
javnosti bio poznat kao King Tiger. Do tog je trenutka već imao 12 uništenih protivničkih tenkova.

Panzer VI Tiger Ausf. B

Prvi bojno djelovanje s novim, moćnim, velikim i teškim, ali u isto vrijeme i kvarovima sklonim Tigerom 2 vidio je kod Kurska. Odmah poslije te borbe dobio je zapovjedništvo nad tenkom. Koliko dobro su si Knispel i Tiger 2, koji je imao top od 88 milimetara, pasali najbolje opisuje da je Knispel uspio uništiti sovjetski T-34 na nevjerojatnoj udaljenosti od 3000 metara. Priča kaže da je mnoge zasluge za uništene tenkove pripisivao drugima, a slobodno ih je mogao staviti u svoju bilježnicu. Knispelov rekord navodi 168 potvrđenih uništenih neprijateljskih tenkova, ali kad se uključe i sve nepotvrđene pobjede, a i one koje su si pripisali drugi, ukupan se iznos penje do 195.

Slavan unatoč manama

Knispel je kao zapovjednik Tigera 2 bio u najboljem elementu. Nerijetko se sam suočio s nadmoćnijim neprijateljima kako bi svojim jedinicama dao najbolje šanse za napredovanje ili najsigurniji prolaz. Alfred Rubbel, jedan od prvih Knispelovih zapovjednika, izjavio je: “Dok je bio na bojnom polju, nikoga nije napustio, čak ni u najgorim situacijama i uvjetima”. U strogoj vojsci Trećeg Reicha, Knispel je imao tetovažu, kozju bradicu i kosu dužu od pravila, ali to su mu dopuštali jer je bio izvanserijski tenkovski zapovjednik. Smrtno je ranjen u tenku 28. travnja 1945., svega 10 dana prije kraja rata u Europi, odnosno kapitulacije Njemačke. Crvena armija je za vrijeme rata uspjela zaplijeniti nekoliko Tiger 2 te su ih odveli na testiranje. Zaključili su da tenk ima problema s prijenosom, suspenzijom i motorom te da ima nedostatke u oklopu, odnosno da nekoliko hitaca u isto mjesto uništava tenk. Uz to su zaključili i da su Nijemci relativno loše varili
dijelove tenka.